ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
برای مطالعات تاریخی و باستانشناسی و نیز برای بهکار بستن روشهای مناسب حفاظت و مرمت و نگهداری علمی و فنی آثار و اشیاء متعدد تاریخی و فرهنگی موجود در موزههای کشور ـ آثاری که حاصل کاوشهای باستانشناسی است و نیز آثاری که بهصورت هنرهای وابسته به معماری دربناهای تاریخی وجود دارد و مواد و مصالحی که درساخت و ساز این گونه بناها از آنها استفاده گردیده است ـ باید به پژوهشهای ویژه آزمایشگاهی متکی شد. ضرورت پژوهش و حفظ و احیاء این گونه آثار و اشیاء به صورت علمی و فنی از یک سو و لزوم بالا بردن کیفیت کار مطالعات از سوی دیگر، ایجاد دورههای آموزش عالی در سطوح گوناگون از جمله کاردانی حفاظت درست آثار تاریخی را ایجاب میکند.هدف این رشته تربیت افراد متخصص و دارای کارایی عملی در امر حفاظت و مرمت آثار تاریخی است. متخصصانی که با بهرهگیری ازتجربیات عملی و آگاهیهای علمی و تاریخی و هنری که درطول این دوره کسب میکنند، درجهت مرمت، احیاء، نگهداری و به طور کلی حفاظت علمی آثار تاریخی قدم بر میدارند. فارغالتحصیلان این دوره در مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهها و کارگاههای مختلف حفاظت و مرمت مانند کتابخانهها، موزهها و سازمانهای فرهنگی موجود در سراسر کشور فعالیت میکنند.
فیزیک، شیمی، ترسیم فنی، تاریخ و مبانی نظری مرمت.
هنر و تمدن اسلامی، تاریخ و فن شناسی آثار، آشنائی با باستانشناسی و روشهای آن، آشنائی با هنرهای سنتی ایران، آشنائی با هنر و معماری پیش از اسلام ایران، آسیبشناسی آثار، حفاظت و مرمت در محل کاوش باستانشناسی، آزمایشگاه حفاظت و مرمت.