ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
.
فرسودگی تحصیلی در میان دانشجویان دانشکده، اشاره به احساس خستگی به خاطر تقاضاها و الزامات تحصیل (خستگی)، داشتن یک حس بدبینانه و بدون علاقه به تکالیف درسی فرد (بی علاقگی)، و احساس عدم شایستگی به عنوان یک دانشجو (کارامدی پایین) دارد (شائوفلی و همکاران،۲۰۰۲a؛ به نقل از ژانگ و همکاران، میتوان گفت که موقعیتهای آموزشی به عنوان محل کار فراگیران محسوب میشود، اگرچه فراگیران در موقعیتهای آموزشی به عنوان کارمند، کار نمیکنند یا شغل خاصی در آنجا ندارند، اما از دیدگاه روانشناختی، فعالیتهای آموزشی و درسی آنها را میتوان به عنوان یک “کار” در نظر گرفت (سالملا-آرو،۲۰۰۸؛ به نقل از نعامی، ۱۳۸۸).
آنها در کلاس حضور پیدا میکنند و مجموعه تکالیفی را برای موفقیت در امتحانات و کسب نمره قبولی انجام میدهند. این موضوع اخیراً مطالعات متعددی را در دانشگاهها به خود اختصاص داده است.
معرفی
پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش سه حیطه فرسودگی تحصیلی یعنی خستگی تحصیلی، بیعلاقگی تحصیلی، و ناکارآمدی تحصیلی را میسنجد. پرسشنامه مذکور ۱۵ عبارت دارد که با روش درجه بندی لیکرت ۵ درجهای کاملا مختلف تا کاملاً موافق توسط آزمودنیها درجهبندی شده است.
خستگی تحصیلی ۵ عبارت (مطالب درسی خسته کننده هستند)، بیعلاقگی تحصیلی ۴ عبارت (احساس میکنم نسبت به مطالب درسی علاقهای ندارم) و ناکارآمدی تحصیلی ۶ عبارت (احساس میکنم نمیتوانم از عهده مشکلات درسی بربیایم) دارد.
.
جهت دانلود رایگان پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش – نسخه دانشجویان اینجا کلیک کنید.