ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
معنا شناسی و جایگاه اخلاق کاربردی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : ورد
نوع فایل : .doc (قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 70 صفحه
مقدمه
معنا شناسی اخلاق و علم اخلاق
اخلاق از نظر لغوی : سرشت سجیه خواه نیکو وپسندیده ، خواه زشت و ناپسند .
معنای اصطلاحی اخلاق : رایج ترین معنای اصطلاحی در بین اندیشمندان اسلامی (صفات پایداری است که انسان به طور خود جوش بدون نیاز به تامل انجام می دهد .
تعریف علم اخلاق : علمی ست که ضمن شناساندن خوبی ها وبدیها را کسب خوبیها ورفع ودفع بدیها به ما تعلیم می دهد . البته نا گفته نماند در تعریف علم اخلاق برخی تکیه به علم و شناخت و برخی تکیه بر عمل و رفتار داشته اند .
2 – انواع پژوهشهای اخلاقی
شاید بتوان کل تحقیقاتی که پیرامون اخلاق صورت می گیرد به سه حوزه (( مطالعات توصیفی )) (( مطالعات هنجاری )) (( و مطالعات تحلیلی یا فرا خوانی )) تقسیم کرد که هر کدام به اختصار توضیحداده می شود:1-اخلاق توصیفی در پژوهش توصیفی اخلاق با متد تاریخی ونقلی به دنبال آشنایی با نوع رفتار اخلاقی فرد یا جامعه خاص هستیم یعنی توصیف و معرفی اخلاقیات افراد ،گروه ها و جوامع مختلفی را به عهده دارد .2-اخلاق هنجاری (دستوری): در این گروه تحقیق از افعال اختیاری انسان از جهت خوبی وبدی و باید ونباید آن بحث میکند یعنی دلیل درستی یا نا درستی ومعیا رتشخیص کار خوب یا بد و اینکه چرا باید اخلاق فاضله را دا را بود از اخلاق رضیله پرهیز کرد را مورد بررسی قرار میدهد.
معنا شناسی و جایگاه اخلاق کاربردیمعنا شناسی و جایگاه اخلاق کاربردیمعنا شناسی و جایگاه اخلاق کاربردیمعنا شناسی و جایگاه اخلاق کاربردیمعنا شناسی و جایگاه اخلاق کاربردیمعنا شناسی و جایگاه اخلاق کاربردیمعنا شناسی و جایگاه اخلاق کاربردیمعنا شناسی و جایگاه اخلاق کاربردی